Зимові шини для велосипеда: шиповані покришки 20-26 і 28-29 дюймів, інші варіанти зимової гуми. Вибір велосипедних шин для зими

Необхідність підібрати зимові шини для велосипеда виникає і у досвідчених райдерів, і у новачків, які вперше наважуються на поїздки по сніговій каші або обледенілій дорозі. Всесезонна експлуатація двоколісної техніки набула особливої популярності з появою фэтбайков, що дозволяють регулювати тиск в шинах для підвищення прохідності. Але вибір велосипедних шин для зими залишається серйозною проблемою, адже практика застосування такої велорезины не надто велика. Якими якостями повинні володіти шини, що дозволяють вільно пересуватися по снігу, піско-соляної суміші, бруду і дорогах, занесеним кучугурами?
Шиповані покришки 20-26 і 28-29 дюймів, а також інші варіанти зимової гуми випускаються багатьма відомими брендами. Кому можна довірити безпеку свого велосипеда, на що потрібно звернути увагу при підборі? Щоб розібратися в питанні, варто розглянути всі доступні варіанти більш докладно.






Особливості
Зимові шини для велосипеда помітно відрізняються від своїх літніх аналогів, і справа тут не тільки в сезонності застосування. Серед важливих особливостей, якими володіють шиповані шини, можна виділити наступні:
- м’яка гума – вона буде значно менш жорсткої, ніж літня, що пов’язано з застосуванням гумових сумішей, здатних зберігати свої властивості при низьких атмосферних температурах;
- наявність шипів – додаткові зачепи допомагають посилювати зчеплення з дорогою навіть в умовах обмерзання полотна, забезпечують збереження високого рівня безпеки при їзді по трасах з різними характеристиками і по бездоріжжю;
- спеціальний малюнок протектора – він обов’язково буде глибше, чіткіше і різкіше; зимовим шинам потрібно як можна краще чіплятися за грунт, грубі ламелі роблять це по-справжньому ефективно;
- підвищена стійкість до зношування – у чому вона також зумовлена використанням спеціальних добавок, що знижують стирання поверхні;
- стійкість до утворення проколів – навіть при їзді на напівспущених шинах можна не турбуватися про те, що вони отримають пробоїну;
- значний вагу – це може стати проблемою, особливо на фэтбайках, вага яких і без того великий, причому більша його частина припадає на колеса;
- збільшена вартість – комплект зимової гуми для MTB велосипеда будь-якого рівня буде коштувати досить дорого, особливо якщо не економити і купувати якісні покришки.


Варто звернути увагу на ошиповку гуми.
В бюджетних моделях вона сталева, у дорогих оболонках часто виготовляється з нержавіючих матеріалів, сплавів алюмінію, а сам шип формується з карбіду вольфраму або інших металів з підвищеною зносостійкістю.
До особливостей зимових велосипедних шин можна віднести і потреба в обкатці. Перед початком сезону їх 50-80 км експлуатують на мінімально допустимому тиску – в цей період особливо небезпечні різкі гальмування, оскільки шипи можуть просто не витримати зусилля, будуть вирвані. Рекомендації виробників теж варто враховувати. Вони радять використовувати зимову гуму тільки при зниженні атмосферних температур до +5 градусів. Крім того, тиск в шинах повинен бути низьким, інакше пляма контакту з дорогою виявиться занадто вузьким.

Якими бувають?
Як і будь-яка інша велорезина, зимові велосипедні шини поділяються за своїм типорозміру. Залежно від байка найбільш ходовими є наступні:
- 20 дюймів;
- 26 дюймів;
- 28 дюймів (або 27,5 на гірських);
- 29 дюймів.
Резина в перших двох варіантах відноситься до розряду велопокрышек для спеціальних – тріальних, екстремальних моделей зі зменшеним діаметром коліс. Інші шини найчастіше встановлюються на гірські велосипеди – MTB або фэтбайки. Для fatbike характерна ще і збільшена ширина дисків, перетворює їх у повноцінний позашляховик для будь-якого часу року. Діаметр 28″ характерний для швидкісних шосейних велосипедів з вузькими шинами – на них здійснювати зимову їзду складніше всього.

Крім того, всі зимові шиповані шини поділяються на такі види:
- кросові сліки – варіанти для невеликого морозу і добре збираних вулиць; найлегші і з мінімальною шипуванням;
- грязьові – розраховані на підкорення засніжених просторів, відрізняються найбільш глибоким малюнком протектора;
- дворядні покришки – у них досить слабка ошиповка, але для міста вона годиться;
- чотирирядні шини для зими – самий захищений варіант, здатний витримати екстремальне катання; ошиповка в 4 ряди дає можливість утримувати оптимальне зчеплення в будь-яких умовах катання.

Всі ці категорії можна зустріти на прилавках магазинів, але мало визначитися з видом, потрібно ще й правильно вибрати бренд.
Огляд виробників
Серед виробників, які мають найбільш високу оцінку любителів і професіоналів зимового велоспорту, є багато брендів, про яких знають всі. Їх рекомендують на форумах в мережі, і в магазинах, вказують на сайтах виробників велосипедів-всесезонников. Довіряючи відомому імені, можна отримати набагато більше, ніж просто якісний товар. Як правило, в лінійці у таких фірм є відразу кілька зимових шин на будь клімат і погоду.


Nokian
Для багатьох велосипедистів є великим сюрпризом той факт, що фінський бренд Nokian виробляє не тільки чудову авторезину. Для велосипедів компанія пропонує варіанти шин на основі незамерзаючої основи. Для них характерна якісна ошиповка з великою кількістю зачепів, карбидовые наконечники шипів, глибокий і чіткий малюнок протектора. У лінійці продукції Nokian є покришки для різних умов експлуатації. Серед найбільш популярних зимових моделей можна звернути увагу на кілька варіантів (індекс числа в назві вказує на кількість зубців).
- Hakkapeliitta W 240. Покришки, добре підходять для зимової погоди. Середня кількість шипів робить їх непоганим варіантом для пересування по самим різним типам зимових покриттів.
- Hakkapeliitta W 106. Універсальні покришки для катання по снігу в місті і за його межами. Дворядна модель з діаметром 26″ має вагу менше 1 кг на кожну шину. Ошиповка сталева, гума впевнено створює хороше зчеплення з дорогою.
- Freddies Reven’s 336 SW. Ця модель шин відрізняється малюнком із збільшеною шириною відстані між елементами протектора. Крім того, тут використані карбидовые наконечники шипів, а сама гумова шина, з армуючими волокнами з карбону. Всепогодна, чіпка і надійна шина для невтомних мандрівників.


Kenda
Бюджетні шини цього бренду високо цінуються в країнах Європи. Шипована зимова гума орієнтована на використання в холодному кліматі, середня вартість комплекту покришок не перевищує 50 USD. За вагою кожна шина додасть колесам близько 1,3 кг, що варто врахувати, встановлюючи їх на легкі байки. Відмінна риса бренду є наявність у протектора елементів, які не дають снігу налипає. Серед представлених зимових моделей шин Kenda можна виділити наступні:
- дворядна Klondike Standard;
- четырехрядная Klondike Wide;
- оснащена, рифлена, глибоко вирізана протектором Klondike Skinny.



Schwalbe
Один з найвідоміших виробників зимової велосипедної гуми. Фірма спеціалізується на преміальному сегменті – комплект шин обійдеться в 100-200 USD. Її продукція навряд чи зацікавить власників бюджетних велосипедів, але при терміні служби до 5 років такі шини себе цілком окупають. Серед затребуваних моделей можна відзначити кілька.
- Ice Spiker Pro. Старша модель в зимовій лінійці з четырехзарядной шипуванням і спеціальними карбоновими наконечниками проти проковзування. В гумі встановлений 361 шип, що забезпечує впевнене зчеплення навіть на льоду. При цьому вага покришки мінімальний – не більше 700 р доданої навантаження на колесо.
- Ice Spiker. Модель зимових шин з матеріалом, стійким до проколів, й інших зовнішніх пошкоджень. Конструкція дуже міцна, шипи розташовані в 4 ряди – їх загальна кількість становить 304. Вся покришка важить близько 1 кг і сконструйована таким чином, щоб користувач відчував себе впевнено і при пересуванні по льоду, і на засніженій трасі.


Continental
Німецький бренд виробляє не тільки високоякісну автомобільну гуму, але і непогано справляється з завданнями щодо створення велосипедних шин. Варто відзначити, що саме цей продукт входив у першу лінійку брендом з 1871 року виробів. Правда, тоді покришки були литими. Сучасні зимові шини для велосипедів від Continental представлені в 2 основних лінійках.
- Nordic Spike. Це кросові шини в двухрядном або чотирирядному виконанні шипування. Вони випускаються в розмірі 28″ при ширині 1,6″. Кількість шипів 120 або 240, залежить від кількості рядів, маса покришки становить 850-900 г, вартість – вище середньої по ринку. У шин глибокий і чітко вирізьблений протектор, що дозволяє впевнено тримати дорогу на льоду і снігу.
- Spike Claw. Позашляхова шина під типорозмір колеса 26″, розрахована на ширину 2,1″. Це надійний варіант для гірських велосипедів, який обходиться дорожче бюджетних марок, але коштує своїх грошей. Кількість шипів залежить від виконання покришки: в дворядною їх 120, в четырехрядной – 240, загальна маса виробу – 840 або 900 р.


Як вибрати?
Правила вибору шин на велосипед для зими починаються з визначення: де, як і скільки вони будуть експлуатуватися. Наприклад, якщо планується трохи виїздів в міжсезоння і по першому снігу, досить буде встановити ошипованное колесо тільки тому. Так велосипед придбає достатню стійкість, але збереже накат і маневреність, та й навантаження на ноги буде менше.
Якщо планується їздити всю зиму, потрібно обов’язково ставити обидві шиповані шини, інакше втрата управління на льоду може обернутися дуже серйозними наслідками.

Вибираючи покришку для зимової їзди на велосипеді, варто спиратися на кілька параметрів і критеріїв.
- Вибір місць для катання. Якщо це будуть велодоріжки і тротуари, то краще вибрати зимові полуслики для кросу – більш легкі і комфортні у використанні. Для лісу і бездоріжжя підійдуть важкі покришки з максимально глибоким протектором.
- Температурний режим. Якщо середня зимова температура опускається нижче -15 градусів, варто вибирати шини з маркуванням W, виготовлені з компаунда. Гума на морозі дерев’яніє, веде себе непередбачувано.
- Глибина снігу. На пухкому покритті краще використовувати вузькі шини, швидко прорезающие поверхню до твердого та сталого підстави. На накатаних поверхнях рекомендується використовувати більш широкі покришки зі збільшеним плямою контакту. Вони підійдуть для переміщення по зимникам, втоптаних доріжках і насту, допоможуть вибратися з багнюки і сніговій каші.
- Дизайн проектора. Для позашляхової їзди потрібні шини з високими грунтозацепами, які займають меншу площу, якщо порівнювати з борознами. Позитивний протектор, де ці показники майже однакові, годиться тільки для укоченого шосе.



Ці рекомендації допоможуть оцінити, наскільки реалістичною виявиться ідея зимового катання. Вони вбережуть райдера-новачка від помилок у виборі відповідних покришок.
Про те, як вибрати зимові покришки, дивіться у відео.